[00:18] הכרות עם תחיה אלתר אלונה, מייסדת ומנכ״לית Connectim.
את הקמת את Connectim (קונקטים) לפני -10 שנים.
אתם חברת בוטיק המתמחה בהשמת בכירים של תפקידי, מכירות, שיווק ופיתוח עסקי.
בחברה 5 הד האנטרים.
בין הלקוחות שלכם נמצא חברות בינלאומיות וישראליות כמו: SAP, אפל ומנדיי.קום.
[00:27] הנושא עליו נדבר: מיתוג ושיווק מעסיק
[00:56] הקדמה:
מיתוג ושיווק מעסיק בא לבסס את ההחלטה של מועמד פוטנציאלי לבחור בסטארט-אפ שלך על פני אחר, הרבה יסכימו איתי שזה חשוב, אבל - בטירוף היומיומי שכל יזם מתמודד איתו מיתוג מעסיק זה לא תמיד בראש סדר העדיפויות.
אז בפרק הזה נבין מה כן חשוב לעשות או יותר נכון, על מה אסור לכם לוותר בכל הנוגע למיתוג מעסיק.
[01:26] תני לי 4 אתגרים שסטארטאפים מתמודדים איתם בגיוס ושימור עובדים?
גיוס - תחרות מאוד גדולה על ליבו של המועמד
גיוס - לא מוכרים ולא יודעים למכור את עצמם
גיוס - חוסר יציבות מפחיד הרבה מאוד אנשים
שימור - לחיות בסטאטפ זה כמו roller coaster יש עליות, ירידות, המון למעלה ולמטה...זה מצריך אנשים מיוחדים.
[02:32] תני לי 4 דברים שיגרמו למועמד הפוטנציאלי לבחור בסטארטאפ אחד על-פני אחר
צוות מוביל חזק שיודע מה הוא עושה, ושיש סיכוי להצליח איתו.
חלום: חזון שמתחברים אליו! רעיון שנראה מנצח.
אתגר טכנולוגי / עניין טכנולוגי.
שכר הולם / תנאים.
[03:32] אז כדי שהמועמד הפוטנציאלי יבין שהוא יכול למצוא אצלי את מה שהוא מחפש אני צריכה למתג את עצמי כמעסיקה. איך אני עושה את זה?
קודם כל אני מתייחסת לעצמי ברצינות, מרימה את הראש לרגע מעל המים וחושבת רגע בראש שווקי וערכי. מה החזון שלי? מה הערכים שלי? מה הסיפור שאני מספרת. מי המועמדים והעובדים שאני רוצה, מה אני רוצה מהם, ולאנשים אילו מה אני יכולה לתת.
כלומר עושה חשיבה מקדימה- לא דוקטורט אבל כן מחשבה.
מתוך זה אני יוצאת לבנות נראות.
[04:00] איך עושים מיתוג ושיווק לסטארט-אפ שלי אל מול העובדים הקיימים והעתידיים:
[04:15] הייתי בונה באתר שלי (כמובן צריך אתר) דף קריירה ו/או גם בדף החברה בלינקדאין, ומעלה עדויות של עובדים על העבודה בחברה, על חיי החברה, תמונות מהיום יום… כל זה אפשר לעשות גם אם יש 3 אנשים.
[05:03] רשתות חברתיות - נוכחות - חברה קטנה יכולה לעשות המון רוח ובהשקעה נמוכה של זמן. העלאת לפחות תוכן אחד רלוונטי בשבוע, בתחום שלכם, (נותנת דוגמאות).
[07:00] פרסום המשרות - גם בפרסום המשרה יש מיתוג, מכירה של החברה כבר במודעות של המשרה. לא לעשות משהו לקוני אלא משהו צבעוני, מושך , כתיבה שווקית גם בתאור המשרה. העברת רוח החברה בפרסום המשרות.
יש דרכים חדשניות לפרסום משרות.
[08:00] סוד חשוב - אם אתם משתמשים בחברות השמה הפכו אותם לממתגים, חברות השמה והד האנטרים הם אנשי המכירות שלכם למועמדים! למדו אותו על החברה תנו להם את הכלים להאמין בכם ולמכור אתכם.
כשאנחנו מקבלות משרה בחברה שאין לה נוכחות דפי הלינקדאין שלה נראים כמו נייר טואלט אנחנו מכריחים אותם ועוזרים להם ליצור את התשתיות הנדרשות לפחות לכך שמועמדים יוכלו ללמוד על החברה את הדברים החשובים.
[09:00] היחס למועמד - המיתוג ממשיך גם מהיחס שהמועמד מקבל בתהליך הגיוס ולאחריו, תתנהגו בכבוד, שחווית הגיוס תהיה חיובית גם אם המועמד לא התקבל. כן, זה בונה שם מאוד מהר. מועמד מעביר למועמד.
[10:22] טיפ סיכום ליזמים שמקשיבים לנו:
תהיו קריאטיבים - קריאטיביות היא התוצאה הנפלאה של lean & mean.
[10:40] אנחנו סיימנו, תודה רבה לתחיה אלתר אלונה, מייסדת ומנכ״לית Connectim.
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088