[00:25] הנושא עליו נדבר: המיתוג מחדש של Playbuzz
[00:30] עוד קצת פרטים חשובים:
החברה הוקמה ב- 2012.
עד היום גייסתם 66M$.
אתם מעסיקים כ-130 עובדים.
את הצטרפת לחברה לפני כ-6 שנים, לפני כן היית כתבת, עורכת וסגנית עורך ראשי במשך 9 שנים, במעריב ובידיעות אחרונות.
[00:50] פתיח:
EX.CO (לשעבר Playbuzz) היא אחת הפלטפורמות המובילות בעולם ליצירת תוכן חוויתי!
עד כה המודל העסקי שלהם היה מבוסס על חלוקת רווחים עם פאבלישרים גדולים, כמו Sky News ו-Huffington Post שיצרו באמצעותם תוכן כמו: סקרים ושאלונים.
בעקבות התפתחות השוק ולאחר שינויים שהכניסו גוגל ופייסבוק, החברה עדכנה את המודל העסקי וכך הצליחה לשמור על עצמה כרלוונטית מתמיד.
וכעת הם עובדים במודל SaaS. מה זה אומר? שמותגים וסטארטאפים יכולים לפתוח חשבון, ליצור תוכן שיוביל לדיאלוג, המרה ולקבל תובנות על התנהגות המשתמשים.
עם השינוי במודל העסקי התמנה מנכ״ל חדש שהוא אחד המייסדים, ובימים אלה החברה עושה מיתוג מחדש במטרה לתקשר החוצה את השינויים ולשמור על עצמם כפלטפורמה מובילה ליצירת תכנים.
אז בפרק הזה שחר תשתף אותנו בקשיים, בהצלחות, בציפיות, ובאופן קבלת ההחלטות:
[01:49] הרקע למיתוג מחדש - למה Playbuzz הפכה ל-EX.CO:
זאת לא היתה החלטה קלה.
היינו ואנחנו עדיין מאוד מחוברים לשם Playbuzz, אבל הבנו שאחרי 7 שנות פעילות השם לא בהכרח מייצג את מי ואת מה שאנחנו היום, ורצינו לייצר מותג המייצג את הערכים שבשבילם אנחנו פה: תוכן שמייצר אימפקט על-ידי חוויות תוכן משמעותיות למשתמש.
[02:20] איך מתקשרים את המסר ללקוחות הקיימים?
רצינו לוודא שהלקוחות הקיימים מבינים את השינויים ואת הערך שהם הולכים לקבל מהפלטפורמה החדשה. אז בין היתר השתמשנו ב- PR, וקיבלנו כתבה ב-TechCrunch ובכלכליסט.
בעצם, אלה לא החדשות הרגילות שעיתונאים אוהבים לכתוב עליהם כמו: גיוס כסף, רכישה, הנפקה… ולכן היינו צריכים להיות מאוד מדויקים במסרים. בנוסף, פנינו לעיתונאים שאנחנו יודעים שמסקרים את התחום וכאלה שאנחנו יודעים שהם מתעניינים בחברה. זאת החשיבות בלייצר את המערכת יחסים מראש ולתחזק אותה לאורך שנים.
[04:18] תהליך בחירת השם והדומיין חדשים EX.CO:
חשבנו שזה יהיה תהליך מאוד רומנטי שבו נעלה שמות ופתאום תהיה הברקה ונתאהב, אבל במציאות זה היה תהליך ארוך, העלנו למעלה מ-600 אופציות שונות לשמות והרבה מהם נפסלו לא מהסיבות שחשבנו. בין היתר הם נפסלו כי:
השם EX.CO משמעו The Experience Company, אהבנו את העובדה שזה שם גמיש שיכולות להיות לו משמעויות שונות בתחום שלנו, Experience Content, Exciting conversation ועוד.
חיפשנו שם שייצג את מי שאנחנו היום, את הערך המרכזי של החברה - תוכן צריך לייצר אימפקט, ובשביל זה הוא חייב להיות חוויה שמובילה לאינטראקציה.
[06:00] תהליך עיצוב לוגו חדש:
היה לנו חשוב ליצור לוגו שמספר סיפור, ולא רק עיצוב מגניב.
בתחילה, היה לנו חשוב להבין מה אנחנו אוהבים, או יותר חשוב מה אנחנו לא אוהבים, אז נעזרנו באתר: 99designs.com שבאמצעותו פנינו למעצבים מכל העולם שיעצבו לנו לוגו לפי בריף מדויק וברור שכולל את כל הדגשים שלנו.
עם הלוגו שנבחר הלכנו לסוכנות המיתוג Awesome Tel Aviv שעזרה לנו לבנות את כל השפה העיצובית.
[07:29] תהליך עיצוב ובניה של אתר חדש:
הדבר הכי חשוב שעשינו בבניה של האתר זה להבין מה המטרות שלו, ולתעדף אותן.
המטרה המרכזית שלנו היתה להמיר יוזרים לשימוש בפלטפורמה.
המטרה המשנית היתה כרטיס הביקור, הפנים של החברה. המקום שבו עובדים פוטנציאלים, משקיעים פוטנציאלים וקהילת הטק באופן כללי מגיעה ללמוד מה EX.CO עושה.
[09:10] איך מתקשרים את המהלך ברמה הפנים ארגונית:
שיתפנו את עובדי החברה בתהליך כבר בתחילת השנה, דרך כל השלבים, כי היה לנו חשוב שהם יחוו את זה יחד איתנו ולשמוע את הפידבקים שלהם ולא רק להראות מוצר גמור.
כל המעצבים בחברה היו חלק מתהליך בניית הלוגו, הרבה אנשים בחברה הציעו שמות וכיוונים.
הטיפ בהקשר הזה הוא שחשוב להסביר למה עושים את השינוי ולהבין שלא כולם ירגישו איתו בנוח מהרגע הראשון.
[11:00] טיפ סיכום משחר ליזמים ואנשי השיווק המקשיבים לנו.
הייתי ממליצה להיכנס לתהליך מיתוג רק מתוך הבנה שזה באמת הזמן הנכון לעשות שינוי ולהקדיש משאבים בבניית המותג.
זה תהליך ארוך יותר ממה שנדמה, ובחברה שנמצאת יותר בתחילת הדרך עשוי לשתק משאבים קריטיים שעדיף להפנות לשיווק המוצר.
[11:46] תודה רבה לשחר אורן, סמנכ״לית שיווק ב- EX.CO (לשעבר Playbuzz).
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088