[00:52] הנושא עליו נדבר: למה כל-כך קשה לשרוד בתור סמנכ״ל שיווק.
[00:57] היסטוריה מקצועית של רן פלד:
[00:54] פתיח:
לפני כמה שבועות פרסמתי פרק עם שירה לוי ברקן, שסיפרה שטאלנטים בעולמות השיווק באים ל-18 חודשים. זהו.
אני חייבת לומר, שלמרות ששירה ביססה את העובדה בכמה וכמה מחקרים, זה נשמע לי קצת מוזר.
אולי כי זה לא תואם את הניסיון האישי שלי, וכי המחשבה, שאנחנו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים לטאלנט שיקח את הסטארט-אפ שלנו למעלה, ותוך פרק זמן כל-כך קצר הוא עוזב, היא קשה.
אבל, בעקבות הפרק, גם שירה וגם אני קיבלנו המון תגובות של אנשי שיווק בכירים שהזדהו עם מה שנאמר, ושיתפו איתנו את הסיפור האישי שלהם.
אז חיפשתי, מישהו, שיהיה מוכן להתארח בפודקאסט ולהסביר לי, בכנות, למה כל-כך קשה לשרוד כסמנכ״ל שיווק.
ולשמחתי, רן הסכים להגיע.
[02:33] רן, בכמה מילים, מה התפקיד של סמנכ״ל שיווק בחברות B2B enterprise?
[03:33] אז רן, למה כל-כך קשה לשרוד בתור סמנכ״ל שיווק?
אני וחברים בתעשייה זיהינו 4 דברים שמסכמים את החוויות שלנו כסמנכ״לי שיווק בסטארטאפים ובגללם קשה לשרוד בתפקידם:
[04:00] צריך להבין ולהכיר בעובדה שהתרבות הארגונית בחברות B2B enterprise לא תואמת את את האופי של אנשי המרקטינג, וזה יוצר קלאש מעצם היותנו אנחנו.
[05:03] כולם אומרים שהם לא מיקרו מנג׳רים, אבל יש מצב שהם לא מנוסים ברמת ה״פרידום״ שמרקטינג צריך, או שהם מגדירים אוטונומיה אחרת, אבל יש רק סוג אחד שבאמת עובד לנו.
[09:09] להבחין בתוכנית העבודה וסדרי העדיפויות בין דברים שעושים אימפקט בחוץ לדברים שלא עושים אימפקט בחוץ.
[09:53] אגו הוא לא תוכנית עבודה, בהגדרה התפקיד של מנהלי השיווק הוא להפוך את החברה מאנונימית למוכרת. אבל בתאכלס, אם המנכ״ל לא נמצא בפרונט הוא מתעצבן ויש פיצוצים. ולצערי זה לא תמיד נכון שהמנכ״ל יהיה בפרונט.
[12:10] טיפ סיכום מרן פלד לסמנכ״לי השיווק והיזמים:
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088