[00:33] הנושא עליו נדבר: טסטינג כמנוע צמיחה לסטארט-אפ
[00:40] עוד קצת רקע חשוב ומעניין:
השקתם את Any.do בנומבר 2011.
עד היום גייסתם ב- Any.do מעל לחמישה מיליון דולר.
אתם מעסיקים 15 עובדים בישראל.
יש לכם מעל 25 מיליון משתמשים ומאות אלפי לקוחות משלמים.
[01:04] פתיח:
אני אסביר בקצרה ש- AB testing מאפשר לחברה לבצע בדיקת כדאיות לשינוי שהם רוצים לעשות במוצר, בקמפיין, במחירון, במודל העסקי ודברים נוספים.
הבדיקה מתבצעת רק על חלק מסוים מהמשתמשים שלהם, מבלי לפגוע בפעילות השוטפת.
מרגע שהמבחן הוכיח את עצמו מחילים את השינוי על כל הפעילות, במידה ולא הוכיח את עצמו חוזרים לשגרה ולמה שהיה לפני כן.
ביצוע AB testing הוא נושא פשוט יחסית, אך במידה ולא מבוצע ומנוהל נכון יתקבלו תובנות שגויות לחלוטין, ולכן צריך להקפיד על כללי אצבע חשובים.
[01:40] כללי אצבע שחייבים להקפיד עליהם בביצוע ניסויים AB testing:
[01:46] שהחלוקה לקבוצות תהיה רנדומלית על אוכלוסיה הומוגנית:
למשל לא לתת לטראפיק שמגיע מפרסום בגוגל להגיע רק לצד אחד של המשוואה כי הוא בדרך כלל ממיר טוב יותר. אתם חייבים לחלק הכל שווה בשווה.
[04:40] מובהקות סטטיסטית:
יש חשיבות אדירה לבחינה של התוצאות לאור המובהקות הסטטיסטית שלהן, כלומר עד כמה תוצאות הניסוי חוזות את המציאות בצורה טובה ומה הוא טווח הטעות (ממש כמו בבחירות).
[03:58] להגדיר את מה שרוצים לבדוק בניסוי לפני שהוא מתחיל:
בגלל שאפשר לגרום לסטטיסטיקה להראות כל מה שאנחנו רוצים אם נשחק מספיק זמן עם הנתונים, מאוד חשוב להגדיר מראש, מה הם סט הפרמטרים שדרכם נבחן את הצלחת או את כשלון הניסוי ומה בעסק אנחנו מנסים להזיז.
[04:34] קצב:
קצב הניסויים שאתה משחרר הוא בעצם קצב הלמידה שלך. בהינתן שאתה פועל לפי העקרונות שציינו, ככל שאתה לומד מהר יותר אתה יכול לגדול יותר מהר וביותר אפקטיביות. כל רגע נתון שבו אין ניסויים שרצים כדי לשפר יעד מסוים הוא אפקטיבית בזבוז משאב יקר (זמן).
[06:28] עומר משתף בכמה ניסויים שהם מבצעים ב- Any.do:
[06:40] Onboarding upsell - אנחנו אפליקציה המבוססת על מודל של Premium Subscription, זאת אומרת שאנשים משלמים לנו מדי חודש עבור פיצ׳רים אקסטרא במוצר. התזה שלנו אמרה שלא הגיוני שאנשים ישלמו לנו לפני שהתנסו במוצר.
הטסט שלנו היה בהצגת מסך שמציע לרכוש את הפרימיום, לפני שהמשתמש ראה את המוצר. וזה העלה לנו את ההכנסה פר משתמש בכ-40%.
[08:19] מסך ביניים - יוזר נרשם באפליקציה במובייל, רואה פיצ׳ר מאוד מאוד חזק, ואז הוא רואה את ה- premium upsell. עצם קיום המסך ביניים הזה (בין ה- Sing Up לבין ה- Premium) העלה את ההכנסה פר משתמש בכ- 40%.
[10:35] ניסוי במחיר - התאמנו את מחיר הפרימיום שלנו למדד הביג מק. מדד הביג מק זה השוואה של מחירי כריך המבורגר "ביג מק" ברשת "מקדונלד'ס" במדינות שונות. השינוי הזה העלה את ההכנסה פר משתמש בכ- 30%. (יובל מ-JoyTunes כתב על הניסוי הזה פוסט ב-Medium).
[11:15] רגע לפני סיום -
איריס שור שהשתתפה כאן בפודקאסט, אמרה ש-AB testing זה נשמע קונספט ממש מושך אבל זאת שיטה שעובדת נהדר לחברות עם טראפיק עצום וכולם מסביב מנסים לחקות את המתודולוגיה הזו בלי להבין שהם נכנסים למלכודת.
ושהיא בכלל לא עושה AB testing, אלא מעדיפה לעשות שינויים קיצוניים ושבוע אחד ככה, ושבועיים ככה והיא יודעת להשוות פחות או יותר (רוצים לשמוע מה עומר חושב על האמירה של איריס? תאזינו לפרק 😀).
[12:32] אנחנו סיימנו, תודה רבה לעומר פרצ'יק, מייסד-שותף ומנכ״ל Any.do.
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088