אודי אביטל - Instagram - קריאייטיב מנצח באינסטגרם

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את אודי אביטל, מנהל הקריאייטיב של Facebook ישראל.


[00:47] הנושא עליו נדבר: הקריאייטיב מנצח באינסטגרם.

[01:05] לפני שנתחיל אני אתן עלייך קצת רקע: 

  • ב-2016 הצטרפת ל- Facebook והקמת את השלוחה הישראלית של מחלקת הקריאייטיב של החברה, Creative Shop.
  • כיום אתם צוות של 4 אנשי קריאייטיב, ואתם מלווים סטארטאפים וסוכנויות דיגיטל, כמו: Fiverr ו- Dreamcloud.
  • בין השנים 2011 עד 2016 עבדת ב- McCann, שם הובלת את הקריאייטיב של מותגים כמו: איקאה, הונדה, ונסטלה. 
  • העבודה שלך ושל הצוות שלך ב-McCann זיכתה אתכם בהכרה בפסטיבלים, הוזכרתם במגזיני פרסום בינלאומיים (כמו: The Epica Book, ו-Lurzer's Archive) ואף הוצגתם ב- Museum of The Bible בארה״ב.

[01:35] פתיח:
בפרק הזה, אודי יעזור לנו להבין איך הסטארט-אפ שלנו יכול לנצל את הפלטפורמה של Instagram בצורה מקסימלית, תוך יצירת קריאייטיב מנצח שיוביל למעורבות גבוהה של הקהל, והכי חשוב - יעזור לנו להשיג את המטרות העסקיות שלנו. 

[01:49] אז אודי, בוא נתחיל בהסבר קצר על האופן בו המערכת של אינסטגרם בנויה:

 מבנה הפלטפורמה:

  • Feed - פותחים את האפליקציה וזה התוכן שאנחנו רואים מול העיניים.
  • Grid - כרטיס הביקור של המותגים.

סוגי התכנים:

  • Post - 

    • אופי התכנים - מהודק ומהוקצע.
    • ממומן (ריצ׳ גדול) / אורגני (לקהל שלי).

  • Stories -

    • אופי התכנים - אותנטי ופתוח.
    • ממומן (ריצ׳ גדול) / אורגני (לקהל שלי).

[02:39] תוכל לשתף אותנו בקמפיינים באינסטגרם, שהקריאטיב שיחק בהם תפקיד מפתח? 

  1. [02:49] DreamCloud - קמפיין Based On Real Dreams שבו נתנו מזרנים לאינפלואנסרים ופנינו גם ללקוחות קיימים של החברה תוך כדי שימוש בפיצ׳ר Instagram Questions, וביקשנו מהם לישון על המזרן שלנו, לחלום עליו, להתעורר בבוקר ולשלוח לנו את החלום. משם לקחנו את כל החלומות והפכנו אותם לפרסומות של המותג באינסטגרם.

  2. [03:48] Monday - מאנדיי היא חברת טכנולוגיה שפתחה פלטפורמה לניהול משימות, ועושה עבודה מאד קונסיסטנטית ומעניינת באינסטגרם. בהרבה מקרים, החבר'ה מאנדיי עושים ״האקים״ על הממשק של סטוריז. לדוגמה, ה-Progression Bar המפורסם של הסטורי שמראה בעוד כמה זמן יגמר הוידאו. במאנדיי משתמשים בזה על מנת להראות התקדמות בשיטות העבודה עם המוצר שלהם, מעיין לפני/ואחרי.

  3. [05:05] Lemonade - למונייד מייצרים באינסטגרם שלהם כבר תקופה ארוכה סדרת וידאוים עם ההאשטאג: #CoveredByLemonade שבו הם מטבילים מוצרים שאפשר לבטח באמצעותם באמבטיית צבע ורודה. זה ממש ממש ממש בולט בפיד, אף פעם לא נמאס לראות את זה וזו דרך מאד מאד ויזואלית לדבר על כמה רחב הכיסוי הביטוחי של החברה. הם משתמשים בוידאו ובהאשטג על מנת לנכס לעצמם את הטריטוריה הזאת, ומניעים לפעולה לתיוגים ותגובות בפוסט על מנת לערב את הצופים.

  4. [05:56] Sony Music - השתמשו באינסטגרם בצורה מאוד מעניינת, כאשר צילמו את הקליפ החדש של מארק רונסון כולו באייפון עם פילטרים AR של סטוריז. בשונה מהקליפים המושקעים שאנחנו תמיד רגילים לראות, כל הסצנות בקליפ עשו שימוש בפילטרים שנתנו לקליפ זווית מאד אותנטית ורעננה. מעבר לזה, המעריצים של רונסון יכלו גם להשתמש בפילטרים הייחודים מהקליפ ולהעלות אותם בסטוריז שלהם.

[08:13] דגשים ליצירת קריאייטיב מנצח:

  • מחקרים מראים לנו שאנשים באינסטגרם פתוחים יותר לקריאייטיב ומצפים לראות תוכן באיכות גבוהה.
  • צריך לתפוס את המשתמש בשניה הראשונה. אנשים גוללים היום כמעט 100 מטר של תוכן מדי יום וקשה לתפוס את תשומת הלב.
  • לשים את המותג שלכם בהתחלה - גם אם אתם עושים רק פרפורמנס, המותג שלכם נבנה.
  • שלבו את המוצר שלכם במרכז - אנשים צריכים לראות את מה שהם קונים.
  • לנסות לייצר חוויה שתהיה אחידה עם חוויית המשתמש באינסטגרם.
  • נצלו את כל הנדל״ן על המסך עם וידאו ורטיקלי מלא בסטוריז, וורטיקלי 4:5 בפיד.
  • נסו להעביר את הסיפור ב-15 שניות, ככה שיהיה לאנשים זמן לראות את הוידאו. יש מקום גם לוידאו ארוך יותר, אבל רצוי לתת לאלגוריתם כמה אפשרויות לחשוף אתכם לקהל הרלוונטי.

[10:02] טיפ סיכום מאודי ליזמים ואנשי השיווק המקשיבים לנו:

אם קריאייטיב הוא שפה, אז אינסטגרם הוא אחד הדיאלקטים שלה. צריך לדעת לספר את הסיפור של הסטארטאפ שלכם כמו שאנשים צורכים אותו היום - בסטייס אוף מנייד פתוח להכיר מותגים ומוצרים חדשים, ועם ציפייה לקריאיטיב מעורר השראה.

[11:01] אנחנו סיימנו, תודה רבה לאודי אביטל, מנהל הקריאייטיב של Facebook ישראל.


אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088


מאמר 2