[00:32] הנושא עליו נדבר: עבודה מול משפיענים (אינפלואנסרס).
[00:39] לפני שנתחיל אני אתן עלייך קצת רקע:
[01:11] פתיח:
הצרכנים מצפים מהמותגים הגדולים להתמקד בזוויות החיוביות של המוצרים שלהם, ולכן לפני שהם מבצעים רכישה, הם שומעים את דעתם של אנשים שהם סומכים עליהם, כמו חברים, קולגות או משפחה.
עם העלייה של הרשתות החברתיות, המעגלים של האנשים שאנחנו סומכים עליהם התרחבו וכיום הם כוללים מומחי תעשייה, ספורטאים, וידוענים.
בפרק הזה גאי יסביר לנו איך גם סטארטאפים וחברות טכנולוגיה משתמשות במשפיענים לקידום המוצרים ויצירת אהדה, ויסקור פיצ׳רים שעוזרים להם במשימה.
[01:47] מיהם משפיענים ומיקרו משפיענים?
בצורה גסה: משפיענים הם אנשים כמו קים קרדשיאן עם 152M עוקבים.
מיקרו משפיענים הם אנשים שיש להם כמה מאות או אלפי עוקבים. דוגמא טובה היא עבודה שסופיטפיי עשו לפני כמה שנים עם חבורה של 13 מיקרו משפיענים, כל אחד מהם פרסם את הפלייליסט האהוב עליו באזור הגיאוגרפי שבו הוא נמצא, וככה הם הצליחו להגיע לחשיפה רחבה באזור גיאוגרפי רלוונטי.
[02:26] יתרונות של עבודה עם אינפלואנסרס?
כמו שלאנשים וצרכנים הנושא הזה לא חדש, גם עבור מותגים זה לא חדש. כבר שנים מותגים משתמשים בפנים מוכרות, Brand Amabassdors. הסיבות העיקריות לא השתנו:
בנוסף על הדברים האלו שתמיד היו נכונים, האינפלואנסרס של היום מהווים גם סוג של ערוץ מדיה. לחלקם יש קהל עוקבים משמעותי שנחשף באופן אורגני למותג.
אבל הדבר המשמעותי ביותר הוא הצורה האותנטית שבה המסר שלנו יכול לעבור כשעושים עבודה טובה. אנשים רגישים לפרסומות, עיוורים לבאנרים וקשה מאוד לחדור את חומת ההגנה שלהם. עבודה עם אינפלואנסר היא דרך מעולה ליצור חיבור דרך נושא או תחום שמעניין את קהל היעד.
[03:17] איך בוחרים את המשפיען הרלוונטי לתעשייה שלי?
נתחיל ממה פחות חשוב - מספר העוקבים הוא גורם משני.
מה כן חשוב? אותנטיות. הדבר החשוב ביותר הוא חיבור אמיתי בין ערכי המותג לבין האינפלואנסר בגלל שזה בדיוק הכוח של מהלך מהסוג הזה. האינפלואנסר הוא המסר. עצם הבחירה שלי באינפלואנסר מסוים בעצמה צריכה להעביר את המסר. בצד השלילי - אם אין אותנטיות - גם המותג וגם האינפלואנסר יורים לעצמם ברגל - אנשים מעריכים אותנטיות.
[04:00] פייסבוק פיתחה כלים לעזור ליזמים וסטארטאפיסטים למצוא את המשפיענים המתאימים להם ביותר:
[05:07] הכלי הראשון הוא ה Brand Collabs Manager. זה בעצם מרקטפלייס שמחבר בין אינפלואנסרס לבין מותגים. אפשר לעשות באמצעותו כמה דברים:
[07:09] כלי שני הוא כלי ה Branded Content, כלי המאפשר לנהל את שיתוף הפעולה לאחר שהתקבלה ההחלטה עם איזה אינפלואנסר לעבוד.
הזכרנו קודם את החשיבות של אותנטיות ושקיפות בכל הקשור לעבודה עם אינפלואנסרס, כלי הברנדד קונטנט מאפשר למותגים לאותת בצורה ברורה ופשוטה לצרכנים שהפוסט שהם רואים הינו תוצר של שיתוף פעולה. הלקוח רואה בחלק העליון של הפוסט שמדובר ב Paid Partnership בין המותג לבין האינפלואנסר.
זה קריטי כי אנחנו מבינים שאנשים מצפים לשקיפות מצד מותגים. אנחנו גם יודעים שאנשים יודעים לזהות תוכן מסחרי גם כשהוא לא מסומן ככזה ולכן דווקא המותגים שלא מסתירים את זה מרווחים נקודות בעיני צרכנים על שקיפות. כמובן שבהרבה מדינות זו גם דרישה חוקית ושיש לנו פוליסי שאנחנו אוכפים בפלטפורמה שלנו בנושא.
ברגע שתוכן מסוים מסומן כ Paid Partnership - פייסבוק פותחת מגוון רחב של אופציות שלא היו קיימות לפני כן בפני המפרסם:
[09:24] עבודה עם משפיענים (אינפלואנסרס) זה גיג חד פעמי או עבודה מתמשכת והאם זה מתאים לכל סטארטאפ?
אנחנו רואים יותר ויותר חברות שהתחילו עם זה כגיג חד פעמי או ניסוי שהפך למשהו קבוע.
[10:40] טיפ סיכום מגאי לאנשי השיווק והיזמים המקשיבים לנו:
אין ספק ששיווק באמצעות אינפלואנסר היא תופעה צומחת (ההערכות בעולם הן שמדובר בשוק של למעלה מ-14 מיליארד דולר בשנה שצומח ב 40% שנה מול שנה). כמו בכל תופעה - יש הזדמנויות למי שזז מהר ומבין איך למנף אותן.
שני הטיפים העיקריים שלי הם: אחד - להשקיע בבחירה הנכונה של אינפלואנסר ושתיים - למדוד תוצאות בצורה רצינית, כלומר באמצעות מחקר ליפט - רק ככה אפשר ללמוד באמת ולהשתפר.
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088