עדן עמירב - Become - כלים שיאיצו את הצמיחה של הסטארטאפ שלכם
עדן עמירב - Become - כלים שיאיצו את הצמיחה של הסטארטאפ שלכם
היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את עדן עמירב, מייסד-שותף ומנכ״ל Become. פלטפורמה למציאת פתרונות פיננסיים (או מימון) לעסקים קטנים ובינוניים.
[00:48] נשוחח עם עדן על: כלים שעוזרים לו להאיץ את הצמיחה של הסטארטאפ שלו
[00:58] לפני הכל אני אתן עליכם עוד קצת פרטים -
Become הוקמה בשנת 2016.
בחברה כ-35 עובדים. עד היום גייסתם 15.2 מיליון דולר.
ו-7000 עסקים קיבלו בזכותכם הלוואות בסך של כ- 200 מיליון דולר.
וכמובן שאני אציין שעדן נמנה ברשימת הצעירים המבטיחים של פורבס ל-2020, שתפורסם בעוד כחודש.
[01:22] פתיח: טכנולוגיה יכולה לקחת את הסטאראפ שלכם למחוזות רחוקים בזמן קצר מאוד! אם תדעו לעשות שימוש בכלים הנכונים מצד אחד, ולא להעמיס בכלים לא נחוצים מצד שני, תוכלו למזער עלויות, לחסוך זמן ולפעול בצורה חכמה.
בפרק הזה נקבל מעדן סקירה של כמה מהכלים הטובים ביותר עבור סטארטאפים. קחו בחשבון, שהכלים האלה לא יתאימו לכל אחד, כי לכל סטארטאפ צרכים שונים, אבל בזכות הדוגמאות האלה תוכלו לחפש כלים המתאימים לאופי הפעילות שלכם.
[01:52] Slack - תקשורת בתוך המשרד:
ברמה הכי בסיסית זה מערכת צ'אט. אפשר לנהל צאט ישיר עם אדם אחד, או צ'אט קבוצתי בנושא ספציפי או בין מחלקות שונות בחברה.
השימוש היותר מתקדם שאנחנו עושים בכלי הזה, הוא חיבור בין הדאטה שלנו עם הסלאק, לדוגמא: בכל פעם שנסגרה הלוואה יש לנו נוטיפיקציה שקופצת בסלאק, שנכנסת ביקורת מTrust Pilot אנחנו מקבלים התראה, כשמתקבלת שיחה מלקוח אנחנו מקבלים התראה ועוד.
דוגמאות נוספות שאפשר לעשות עם הסלאק: כשיש אשראי שלא עובר אפשר להקפיץ הודעה, כשלקוח נכנס למחירון אפשר להקפיץ הודעה לאנשי המכירות, כשיש בעיה בשרתים להקפיץ הודעה לצוות הרלוונטי ועוד...
[04:45] monday.com - ניהול פרוייקטים ארוכי טווח:
מערכת ניהול משימות, שעוזרת לנו לנהל את כל המשימות של החברה. לכל מחלקה יש את הבורדים הדרושים לה וככה יש לנו מעקב גם אחרי כל מה שמתבצע בכל מחלקה וגם אפשרות לתעדף משימות ולדאוג שמה שאנחנו עובדים עליו זה באמת מה שהגדרנו ברמת החברה הדברים החשובים ביותר.
זה עזר לנו לעשות סדר מופתי בתהליכים של ועם ה - R&D ומצוין גם לכל המחלקות.
אפשר להגיב על כל משימה וגם לעקוב ולראות מי עוד ראה אותה. בעזרת הכלי הזה, שום דבר לא נופל לנו בין הכיסאות. לכל משימה יש Owner שגם אחראי לדחוף אותה וגם אחראי לבדוק שהיא בוצעה כמו שצריך.
[07:15] Chartio - דוחות בזמן אמת:
מערכת BI, המחוברת לדאטה בייס שלנו ומציגה את הנתונים ב- LIVE.
מאפשרת לנו לייצר דוחות ודשבורדים חכמים בצורה יחסית פשוטה. מאפשרת לראות וליצור אופטימיזציה ומוניטורינג, לגלות באגים בזמן אמת ולפתור אותם.
[10:45] Figma - תקשורת מקצועית על המוצר עצמו:
פיגמה היא תוכנת עיצוב שיתופית שמלבד זה שהמעצבים שלנו עובדים עליה היא מאפשרת למחלקות השונות בחברה לעבוד יחד בסינגריה וחוסכת לנו הרבה פינגפונגים מיותרים. המעצבים מעצבים, כותבת התוכן כותבת ועורכת את התכנים על גבי העיצובים עצמם, מנהלי המוצר יכולים לוודא ולראות שזה מה שתכננו לפני שמעבירים לפיתוח. התוכנה גם מאפשרת להגיב ולהשאיר קומנטים. לפיתוח יש אפשרות לראות את ה-CSS, צבעים, מרווחים וכו במקום לנחש או לשאול, וככה אנחנו חוסכים זמן יקר.
מבחינת הפלואו של העבודה, יש לנו דיזיין סיסטם מסודר שמכיל את כל הקומפוננטות הקיימות בעיצוב של המוצר שלנו (שיצרו המעצבים של Become). הקומפוננטות כוללות לדוגמא את כל הכפתורים שאפשר להשתמש בהם, הכותרות, הקופסאות, הרקעים וכו זה מקנה חופש למנהלי המוצר לתכנן לייאאוטים שמתבססים על הקומפוננטות האלו. הם יכולים לגרור אלמנטים ולעצב מסכים ברמה מאוד גבוהה מבלי להיעזר ולהיות תלויים במעצבים.
דבר נוסף שפיגמה מאפשרת היא יצירה של פרוטוטייפים שמדמים אבטיפוס אמיתי למוצר, לחיצה על כפתורים סוויפים וכו. ככה אישרנו מול גורמים שונים בחברה ומול הבורד מוצר ייחודי שנשיק בקרוב מבלי שהיינו צריכים להשקיע זמן בפיתוח שלו אבל נראה אמיתי לחלוטין.
[12:22] לסיכום, מתי נכון לפתח כלי אינהאוס ומתי להשתמש בכלי שפותח על-ידי חברה אחרת? חובת ההוכחה היא על להחליט לפתח כלי ולא הפוך. זאת אומרת שהמקום שבו החברה צריכה להחליט לפתח כלי בעצמה ולא להשתמש בכלי חיצוני, זה כשהכלי הזה יעזור לה באופן ישיר להשיג את המטרה שלשמה היא הוקמה.
[13:33] תודה רבה לעדן עמירב, מייסד-שותף ומנכ״ל Become.
אני אשמח לקבל מכם פידבק:
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.