[00:18] הכרות עם דן פסו אבלגון:
בעברו פרסומאי ואיש קריאייטיב והיום יזם ומייסד The B2C's - קהילה התומכת בצמיחת חברות סטארטאפ מסוג B2C. זאת אומרת, חברות שנותנות שירות ללקוח הקצה, כלומר לאנשים פרטיים.
[00:32] הנושא עליו נדבר: 5 פעולות שרק סמנכ״ל שיווק מעולה עושה
[00:39] להכיר את דן:
ב-2009 דן הקים עם שותף את UTURN, סוכנות שהתמחתה במדיה חברתית.
ב-2011 הם התמזגו עם קבוצת אדלר חומסקי ודן התמנה לסמנכ״ל קבוצת הדיגיטל של המשרד.
בין השנים 2013-2018 דן שימש כסמנכ״ל שיווק חיצוני לסטארטאפים. בין הסטארטאפים נמצא את: Easy ,Jolt, Venn ו-Shookit.
ב-2019, דן הקים את The B2C’s, מותג ששואף להיות האבא והאמא של תעשיית ה-B2C.
[01:21] פתיח:
אז, בפרק הזה דן ישתף אותנו ב- 5 פעולות שרק סמנכ״ל שיווק מעולה עושה בסטארט-אפ או בחברה שבה הוא עובד.
אז אם אתם סמנכ״לי שיווק, או שאתם יזמים המחפשים לגייס סמנכ״ל שיווק אינהאוס או להשתמש בשירותים חיצוניים, תקשיבו טוב לפרק הזה ותקחו ממנו את הדגשים החשובים:
[01:30] מספר 1 - לבנות את הסיפור לסטארט-אפ שלכם storytelling.
חברה טובה צריכה סיפור טוב ושונה שאנשים יזכרו אותו, שמשקיעים ירצו להשקיע בו וכתבים ירצו לדבר עליו (אל תמכור לי מנורה תמכור לי אור) למשל:
מעפילים לא מוכרת רק מוצרים לגברים, אלא אג׳נדה לאנשים צעירים ומצליחים, איך שומרים על הוולנס שלך, איך אנשים מצליחים להאט את הקצב (סלואינג דאון), חובבי עיצוב, והכל באווירת ים תיכון.
שוקיט לא מוכרת ירקות ופירות, היא מוכרת לייפסטייל בעולם מהיר, מותג שהוא סמל סטטוס, מעין מועדון של אנשים מגניבים שיודעים להעריך עיצוב ובישול של אוכל בריא וטוב.
ג׳ולט לא מוכרת רק ידע וכלים אלא תפיסת עולם שבעולם החדש צריך ללמוד אחרת, ובנתה קהילה של גלובל סלף לרנרס/ מייד סביב הרעיון הזה.
חשוב לשים לב באיזה מדיום מוכרים איזה סיפור: לצורך הדוגמא - במודעות מכר (אקוויזישן) מוכרים את המוצר, ברגעים נינוחים יותר (אימייל / וידיאו ריטרגטינג) מוכרים סיפור גדול.
[03:48] מספר 2 - להבין איזה סוג שיווק הסטארט-אפ שלכם צריך בשלב הנוכחי ולפי אופי החברה
חשוב להבין ששיווק משרת את הביזנס, והביזנס צריך להוביל את העיניין. אם הביזנס אומר שאנחנו צריכים להגיע ליעדים מסויימים כדי להיות fundable לסיבוב הבא, צריך להבין מה הם היעדים האלה. זה יכול להיות: מכירות, ריטנשיין, להראות שיש קהל שמטורף על הברנד ועוד...
משלב סיד ל a - לחפש קהל, להראות יוניט אקונומי.
משלב A ל-B - לבנות מכונת שיווק שעובדת.
משלב B ל-C - לבנות תשתית שתאפשר לחברה לצמוח.
[05:54] מספר 3 - לבנות תוכנית פעולה / תוכנית תקיפה.
מה היעדים - כמה תקציב יש: לראות שזה ״מנגן יחד״
לפרוס את הצ׳אנלים - יש יותר מ 12 ערוצי שיווק שונים וצריך להחליט מה מהם רלוונטי
מה עושים בכל חודש - מסרים, קמפיינים, משפיענים, סוגי תכנים
איך מחלקים את התקציב - אחרי שהבנו את כל זה עושים תכנית שמחלקת את התקציב בין הפקה של תוכן, קניית מדיה, פי אר וניהול שוטף של כל הנכסים.
[06:47] מספר 4 - להוציא לפועל
האם עושים את זה עם צוות אינהאוס?
האם עושים את זה עם צוות חיצוני?
איך שני המודלים מתנהלים, האם יש לכם את אנשי המקצוע הנכונים.
[08:35] מספר 5 - לעזור לגייס השקעה
לזכור שסבב גיוס הוא פעולה שיווקית וזה אחד מהקמפיינים החשובים שקורים פעם בשנה.
ככל שהחברה צעירה יותר, היא בעיקר מתבססת על סיפור ורעיון גדול.
כשהחברה מתקדמת היא צריכה להמשיך לספר סיפור גדול, ולהגדיל אותו עוד ועוד, אבל בשלב הזה היא צריכה לגבות אותו במספרים.
[09:05] טיפ סיכום ליזמים ואנשי השיווק שמקשיבים לנו
שיווק בסוף משרת מטרות עסקיות. שאף אחד לא יתבלבל ולא יחשוב שזה עובד אחרת. שיווק תמיד עובד לטובת הביזנס.
[09:30] אנחנו סיימנו, תודה רבה לדן אבלגון, מייסד The B2C's.
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088