עדי עזריה - קהל יעד: מהגרי עבודה בארצות הברית

היום בפודקאסט ׳עשר דקות על שיווק׳ נארח את עדי עזריה, מנכ״ל ״וורקיז״ (Workiz).
Workiz מסייעת לעסקים קטנים, כמו מנעולנים ואינסטלטורים לנהל את העסק שלהם באמצעות אפליקציה המאפשרת להקליט שיחות, לתאם פגישות, להפיק חשבוניות ועוד פעולות רבות.


[00:18] המרואיין שלנו היום הוא עדי עזריה, מנכ״ל ״וורקיז״.

[00:33] הנושא עליו נדבר: קהל יעד של מהגרי עבודה בארצות הברית

[00:39] פרטים נוספים על וורקיז:

  • Workiz הוקמה בשנת 2015.

  • עד היום גייסתם 2.3 מיליון דולר.

  • בחברה כ-25 עובדים.

  • בשנה האחרונה שילשתם את כמות הלקוחות וכעת יש לכם אלפי לקוחות משלמים.

  • החברה עובדת בארצות הברית ובקנדה.

[00:57] למה בחרתם להתמקד בקהל של המהגרים בארצות הברית?
כמו כל סיפור טוב, זה מתחיל בבעיה שהפאונדרים חוו. השותפים שלי חיו כ-15 שנים בארצות הברית ובזמן הזה היו חלק מקהילת נותני השירות, למשל מובילים, מנעולנים וכו׳…
הם סיימו את המסעות שלהם בארצות הברית בסן דייגו ופתחו שם עסק מצליח עם עשרות עובדים, תוך כדי ההתנהלות מול העובדים הם הבינו שיש בעיה קשה של קומוניקציה והיכולת לנהל עובדים בצורה אוטומטית. אז הם פיתחו לעצמם כלים אוטומטיים שיענו לצורך הזה.
בסופו של דבר הם מכרו את החברה, לקחו את הכלים האוטומטיים שהם בנו ויצרו מזה מוצר שיפתור את הבעיה לאנשים נוספים בקהילת נותני השירות.

[02:14] למה להתרכז בקהל כל-כך קטן כאשר האפליקציה שלכם יכולה לפתור בעיה לקהל גדול יותר של עסקים קטנים?
כסטארט-אפ אנחנו תמיד מחפשים שוק נישתי. שוק מהגרי העבודה נמדד בעשרות מיליונים, הוא לא כל-כך קטן אז שווה להתמקד בו.
דרך אגב, ככה הכל התחיל אצלנו כאשר חברים של חברים ראו את המוצר, סיפרו לחברים של חברים ואז Coast to Coast ״וורקיז״ פרחה בשנים האלה. יותר קל לעשות שריפה בשדה קטן מאשר לשרוף יער.

[03:54] מה המאפיינים של קהל המהגרים בארצות הברית? 

  • המהגרים מתרכזים בעיקר חופים, בדרך כלל במקום הראשון שנוחתים בו (מיאמי, פלורידה, ניו-יורק, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו ועוד)

  • טווח גילאים: 20-30

  • מין: גברים

  • מערכת יחסים: רווקים

  • רוב המהגרים עובדים בעבודות המוגדרות כ-unlicense, זאת אומרת לא צריך תעודה או ללמוד הרבה כדי לעסוק בהן, למשל במנעולנות או ניקוי שטיחים.

  • מאפיינים נוספים: הרבה אומץ, חוסר מחשבה ״בוא נלך ונעשה את זה, מקסימום יגרשו אותנו״.

  • חלוקת קהילות לפי ארצות המוצא: ישראלים - לוקסמיט או שטיחים, מקסיקנים - גינון, ארמנים - מיזוג ושרברבות, אסייתים - מכוני יופי. 

[05:49] אילו סוגי קמפיינים ממירים את הקהל המהגרים בארצות הברית?
כל העבודה שלנו היא דיגיטל, כי המוצר יחסית זול רק 50$ והלאה בחודש.
אנחנו עובדים בעיקר בפייסבוק ובאמצעות פרסום דרך משפיענים קטנים (micro influencer).

איך אנחנו מוצאים את המשפיענים?
דרך יוטיוב, אבל בעיקר דרך הלקוחות שלנו. אנחנו שואלים את הלקוחות שלנו את מי אתם שומעים? מה אתם עושים כשאתם מחכים ברכב ללקוח? מה מעניין אתכם? מה עוזר לכם?
בדרך הזאת אנחנו מגיעים למשפיענים, יוצרים איתם קשר ועושים איתם וובינר שמושתת על ערך ללקוחות הסופיים, שהם בעלי המקצוע שאנחנו מטרגטים.

[07:10] שיתוף הפעולה הזה עם המשפיענים מבוסס על כסף?
בחלק מהמקרים שיתופי הפעולה מבוססים על אפיליאציה, אבל ברוב המקרים לא.
מה שהמשפיענים האלה רוצים זה לתת ערך ולהגדיל את הקהל שלהם, אז אנחנו עוזרים להם לייצר תכנים בעלי ערך על-ידי שימוש בפלטפורמה שלנו. 

[08:19] טיפ סיכום של עדי ליזמים ואנשי השיווק שמקשיבים לנו:
הטיפ הכי טוב שאני יכול לתת בתחום השיווק הוא להתמקד, ולהתמקד כמה שיותר. כל עוד קהל היעד שלך גדול ממיליון.
זה אולי נשמע טריוויאלי אבל רוב האנשים אומרים ״אני מוכר בארצות הברית״, הרבה יותר קל לעשות רעש במקום קטן מאשר להיות זבוב באוקיינוס שלם.

[09:03] אנחנו סיימנו, תודה רבה עדי עזריה, מנכ״ל ״וורקיז״ (Workiz)

מחוץ לחדר העריכה, כמה קטעים שלא נכנסו לפודקאסט:

אני אשמח לקבל מכם פידבק:

  • על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?

  • איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?

  • נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.

רוצים לעבוד איתי?

sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088