[00:18] הכרות עם אריס שור, מייסדת ומנכ״לית Oribi (אוריבי).
[00:31] הנושא עליו נדבר: דגשים טיפים ושיטות עבודה לעבודת אנליטיקס נכונה.
[00:39] עוד קצת פרטים על Oribi.
[00:49] מהן חמש המטריקות שכדאי לנתר בכל אתר?
[01:18] מטריקה ראשונה - להבין מה ההמרה העיקרית באתר. למשל - מכירות, לידים.
[01:38] מטריקה שנייה - להבין מהן המטרות הקטנות המובילות להשגת המטרה העיקרית. למשל - רישום לניוזלטר, וובינר, יצירת תכנים, בלוג חברה וכד׳...
[01:56] מטריקה שלישית - חיבור בין המטריקות. לדוגמא - האם אנשים שנרשמו לניוזלטר בבלוג רכשו את המוצר באתר.
[02:04] מטריקה רביעית - להבין טוב כל ערוץ שיווק. למשל - קמפיין בפייסבוק, מה בדיוק כולל הבלוג, אילו אתרים כלולים ביחסי ציבור.
[02:15] מטריקה חמישית - החיבור בין המטריקות, בין ערוצי השיווק להמרה העיקרית. לדוגמא - האם מי שקרא את כתבת היח"צ רכש מהאתר.
[02:20] איך מודדים את החלק העקיף של הקמפיין? למשל בראנד, מפה לאוזן, ויראליות ברשתות החברתיות ועוד…
[02:34] אי אפשר למדוד. חבל להתעקש על זה.
[02:38] אם כשמעלים קמפיין בפייסבוק באופן ליניארי יש יותר טראפיק מגוגל, אפשר להבין שאנשים ראו את המודעה, לא הקליקו והלכו לחפש את זה בגוגל.
[02:48] מומלץ להפריד בין התקופות. להעלות קמפיינים בערוצים שונים בפערים של חודש כדי להבין מה האפקט של כל אחד.
[03:03] האם אפשר להוסיף מספר זהב בעבור טראפיק עקיף לכל קמפיין?
[03:17] מספר הזהב שעבד לאיריס זה עוד 50%.
[03:22] איך מתמודדים עם המעבר של אנשים מהמחשב במשרד, לבית. מהמחשב האישי לטלפון או אפילו לטלוויזיה החכמה?
[03:30] לא מצליחים להתמודד עם זה.
[03:35] לנסות לראות בעצמכם יחס ליניארי, למשל אם שמים עוד 1000$ בפייסבוק, איזה עוד תוצאות רואים שלא נמצאות בדוחות.
[04:12] מה הטיפ הכי גדול שאת יכולה לתת לי שאת מיישמת וסטארטאפים וחברות אחרות לא מיישמות.
[04:19] טיפ ראשון - לבחור מעט מאוד ערוצים ולהתמקד בהם.
[05:23] טיפ שני - להתמקד באופטימיזציית המרות. חברות עסוקות בלהביא עוד טראפיק ועוד לידים, כשכ-95% מהאנשים שמגיעים לאתר עם אינטנט לא עשו כלום.
[06:35] על השאלות הבאות תנסי לענות לי במשפט קצר:
[06:39] מה עדיף - להתחיל לפרסם לבד ולנתח סטטיסטיקה לבד או לשכור כבר מהיום הראשון אנשי מקצוע שיעשו את זה עבורך?
[06:45] לבד. כי אני בתפיסה הוליסטית שהכל צריך להיות קשור לפרודקט ולביזניס. למישהו חיצוני יהיה קשה להבין איך הכל מתחבר.
[07:13] יש לך תקציב מוגבל, מה תעדיפי - קמפיין בפייסבוק ואינסטגרם / קמפיין בגוגל או שחובה לשלב בין השניים?
[07:20] אני עשיתי עד עכשיו קמפיין בפייסבוק. באופן כללי אעדיף ערוץ אחד.
[07:56] כולם מדברים על פייסבוק וגוגל כל הזמן. איזה מקור פרסום לפי דעתך לא מדברים עליו מספיק?
[08:00] יוטיוב. הטרגוטים שם יותר מעניינים מאשר גוגל אדוורדס.
[08:23] עוד ערוץ שקצת מוזנח זה תוכן שלא בצורה של בלוג, למשל: סקרים, ספרים אלקטרוניים, אתרים קטנים עם ערך.
[08:40] לפי דעתך לקוחות צריכים להשקיע בבראנד בשלבים הראשונים? או בקמפיין מבוסס תוצאות בלבד?
[08:46] ברנד הוא אובר רייטד. להגיע למקום של ברנד זה מאוד רחוק.
[09:21] ראיתי הרבה קמפיינים שעשו שימוש בכל מה שצריך, A/B testing במודעות, A/B testing בדפי נחיתה, פאנל עם Mixpanel ועוד כלמיני, ועדיין בסוף היום לא הצליחו להגיע למסקנה חד משמעית מה עבד טוב יותר. מה הם מפספסים?
[10:00] הגישה של איריס שור היא לקחת דברים מאוד קיצוניים ועליהם לעשות עוד ורסיות. לשינויים קטנים, כמו צבע הכפתור תהיה השפעה רק בכמויות מאוד גדולות של לידים.
[10:00] דוגמה איך איריס מתחילה בדיקה של מסרים עם וידאוים מאד שונים במהות. אחד - יוצא חד משמעתית נגד גוגל אנליטיקס, השני - מדבר על הכאוס של ערוצי שיווק שונים, השלישי - מדבר על תחושות של כשלון.
[11:10] תודה רבה לאיריס שור, מייסדת ומנכ״לית Oribi (אוריבי).
על איזה נושא הייתם רוצים שנדבר בפודקאסט?
איזה יזמים/יזמיות הייתם רוצים לשמוע?
נהנתם מהפרק? אולי לא? תכתבו לי מה חסר לכם כדי שאוכל להשתפר.
sharonhalbani.com | sharon@10minutemarketing.co.il | 054-3323088